Zynk Communication & Leadership

Kvalitativ interessentundersøkelse

ZYNK har lang erfaring i å gjennomføre kvalitative interessent- og omdømmeundersøkelser blant en virksomhets nøkkelmålgrupper (kunder, politikere, embetsverk, NGO-er etc). Dette gir presise tilbakemeldinger på:

  • hvordan virksomheten oppfattes
  • hvorfor virksomheten oppfattes som den gjør
  • hva virksomheten kan/bør gjøre annerledes

Undersøkelsen gir:

  • en benchmark for virksomhetens videre arbeid
  • et beslutningsgrunnlag for strategiske diskusjoner og veivalg
  • grunnlag for å måle effekt fremtidige tiltak

Undersøkelsen er gjennomføres som en serie kvalitative dybdeintervjuer der respondentene intervjues en-til-en i ca. 45 minutter. Intervjuene innarbeides i en omfattende sluttrapport som gir tilbakemeldinger på de fleste aspekter av virksomheten (strategi, forretningsdrift, samfunnsoppdrag, organisasjon, kommunikasjon, sterke og svake sider, utfordringer og trusler, råd mv).

Intervjuene gjennomføres med basis i en semistrukturert intervjuguide for å sikre:

  • generaliserbarhet i et begrenset univers
  • sammenlignbarhet informantene imellom
  • sammenlignbarhet med evt. andre/fremtidige undersøkelser
  • riktig dybde/bredde i informasjonstilfanget
  • operativ verdi av informasjonen
  • kvalitet i prosessen for informanten

Til toppen

Postboks 1355 Vika, 0113 OSLO