Zynk Communication & Leadership

Lojale kunder, nøkternhet og høy produktivitet ga gode resultater for 2013

Lojale kunder, nøkternhet og høy produktivitet ga gode resultater for 2013

Fra 20 til 30 i 2013

Resultatet for 2013 er klare og offentliggjort, og vi kan si at Zynk AS leverte nok et år med solid vekst og gode marginer i 2013. Byråinntekten vår endte på 32,5 millioner, opp fra 19,9 millioner i 2012. Overskuddet ble på 14,5 millioner før skatt mot 8,3 millioner året før.

Daglige leder Claus Sonberg  mener de gode tallene i hovedsak skyldes lojale og fornøyde kunder, hardt arbeid og nøkternhet på kostnader. Vi hadde i 2013 en gjennomsnittlig utfakturering på 3 millioner per rådgiver, som er blant det høyeste i bransjen til tross for at timeprisene ligger under byråer det er naturlig å sammenligne seg med.

– Produktiviteten er veldig god, og hele teamet jobber både fokusert og mye. Jeg tror vi har klart å skape et miljø som er veldig kundefokusert og der alle opplever at de lærer mye og er med på å løse viktige og vanskelige kommunikasjonsutfordringer, sier Sonberg.

Byråprofilplassering

Før jul ble vi kåret til Norges nest beste kommunikasjonsbyrå i Byråprofil, der medlemmene i Kommunikasjonsforeningen rangerer de ulike byråene. Zynk ble rangert som best på kriteriene helhetlig forståelse av kommunikasjon og ledelse.

– Resultatet i Byråprofil var veldig gledelig, ikke minst fordi det stemmer overens med tilbakemeldingene vi får fra kundene. Vi har de samme kundene som i oppstarten for tre år siden. I tillegg har vi vunnet en rekke nye kunder, sier Sonberg.

Rekruttering

Uken etter Byråprofil-kåringen mottok vi flere enn 20 søknader fra kandidater som ønsker å jobbe hos oss, og vi mottar fremdeles et par søknader i uken. Menneskene er den viktigste ressursen vi har, selv om gode prosesser og en kundeorientert kultur også er viktig. Flinke mennesker ønsker å jobbe med oss, det gjelder både rådgivere fra andre byråer og kandidater fra andre typer jobber – men vi bare ansetter de beste.

Denne måneden begynte VGs tidligere debattredaktør og politisk kommentator, Elisabeth Skarsbø Moen, i Zynk. I 2013 ansatte byrået tre rådgivere, som alle kom fra konkurrerende byråer.

Er du en av de beste? Ta kontakt med Claus på mail cs@zynk.no eller på mobil +47 92 46 23 93.

 

Resultatene ble omtalt i Dagens Næringsliv og på Kampanje.com 13. februar 2014.

 

Zynk spesialiserer seg på fire fagområder, og har som strategi å bli ledende innen alle disse kommunikasjonsdisiplinene. De fire fagområdene er: Leder- og endringskommunikasjon, krisekommunikasjon, posisjonering og omdømme, og samfunns- og myndighetskontakt.

Nyheter

Share this:

Til toppen

Postboks 1355 Vika, 0113 OSLO