Zynk Communication & Leadership

Zynk ansetter statistisk dataanalytiker

Zynk ansetter statistisk dataanalytiker

Ena Pinjo (26) går fra å undervise i statistisk analyse og databehandling på Universitetet i Oslo til å jobbe med stordata i analyse og kommunikasjonsbyrået Zynk.

– Jeg har virkelig gledet med til å starte i Zynk. Fra utsiden kjenner jeg selskapet som faglig sterkt, med en fantastisk kultur, og mennesker med variert og spennende bakgrunn. Det er veldig gøy å få bli med på reisen partnerne har staket ut for satsning på analyse i Zynk, sier Ena Pinjo

Pinjo fullførte mastergraden i statsvitenskap ved Universitetet i Oslo i 2016. Hun har allerede opparbeidet seg solid erfaring med statistikk og analyse av flere viktige samfunnsspørsmål. I tillegg har hun vært viktig for Oslo Kommunes satsning på kunnskapsbasert arbeid. Nå skal hun særlig bidra til å styrke Zynks kompetanse på kvantitative analyser, gjennom arbeid med videreutvikling av stordataverktøyet Q-ball.

– Zynk sitter på en ufattelig mengde data som gir en helt annen innsikt enn tradisjonell forskning, og som også skiller selskapet fra konkurrentene. Det blir spennende å kombinere min erfaring med stordata, og sammen med dyktige kolleger videreutvikle Zynks analyseprodukter for fremtiden, sier Pinjo

Zynk har snart vært i markedet med stordataanalyseverktøyet Q-Ball i ett år, og interessen blant kundene tiltar stadig. Allerede i fjor høst hadde selskapet tjent inn millioninvesteringen i å lage en norsk versjon av Q-Ball, som er utviklet av det svenske trendanalysebyrået Quattroporte. Denne våren har selskapets kjerneteam på analyse, bestående av Olav Magnus Linge og Claus Sonberg, levert flere omfattende analyseprosjekter til større norske organisasjoner og selskaper.

– Vi leverer nå trendanalyser og beslutningsgrunnlag til strategi- og utviklingsprosjekter til flere av de største virksomhetene og organisasjonene i Norge. Vi bruker også stordata til å teste budskap og måle omdømme, sier Claus Sonberg, partner i Zynk og ansvarlig for utviklingen av Q-Ball.

– Det er inspirerende å se at kundene nå ser verdien av å basere kommunikasjonen sin på målbare størrelser og den unike innsikten stordataanalysen gir oss. Med Q-Ball har vi utvidet tjenestespekteret vår, og sørget for at vi kan levere innsikt og analyser som hjelper kundene å nå sine mål og kommunisere med en helt annen treffsikkerhet enn før, sier Sonberg.

Zynk var det første kommunikasjonsbyrået i Norge som tok i bruk stordatanalyser for å gjøre sine kommunikasjonsråd mer presise og målbare.

–  Å utvikle bransjen og å få gjøre de mest utviklende jobbene har alltid vært en viktig motor for oss. Det er hard kamp om kundene i vår bransje. Da er det avgjørende å utvikle sine egne nisjer der man kan ta en tydelig lederposisjon. For oss er nettopp utviklingen av ulike analyseprodukter og ansettelsen av helt ny type kompetanse et slikt grep, som vi opplever at kundene responderer positivt på, sier Claus Sonberg.

 

For mer informasjon:

Claus Sonberg, cs@zynk.no, 924 62 393

———

Mer om Q-Ball, Zynks stordataanalyseverktøy: http://zynk.no/analyse/big-data-analyse/

Nyheter

Share this:

Til toppen

Postboks 1355 Vika, 0113 OSLO