- Det andre året med pandemi har vært utfordrende, utviklende, morsomt og krevende. Sammen med kundene har vi håndtert store utfordringer og vært med å skape nye muligheter
Guri Størvold, daglig leder og partner i Zynk
- Energitransformasjonen og fremveksten av ny, grønn industri er helt sentralt for alle våre kunder – uavhengig av bransje. Privat næringsliv er en pådriver for klima- og miljø. Vi opplever at næringslivet ligger lysår foran politikken i ambisjoner, strategi og vilje til å investere i bærekraft. For oss er det utrolig spennende å jobbe med disse problemstillingene som er helt forretningskritiske for kundene våre, sier Størvold.
Byråinntekten landet på 55,5 millioner, mot 50,9 millioner i 2020. Det er en vekst på 9,1 prosent.
Storkunder
Gjennom året har Zynk vunnet en rekke rammeavtaler og nye kunder. Selskap som Equinor og Ikea har på kort tid blitt noen av byråets største kunder.
- Vi har tatt et strategisk valg om å gjøre mye for noen kunder, i stedet for å gjøre litt for mange. Derfor kanaliserer vi ressurser og innsats for å utvikle de kundene vi har, og jakter i liten grad nye kunder, sier Størvold.
Zynk har også brukt året til å videreutvikle stordata- og analyseverktøyene, ledet av Henrik Schwabe, som har doktorgrad fra Senter for teknologi, innovasjon og kultur ved Universitetet i Oslo.
-Vi tar nå i bruk blant annet stordataverktøy for å analysere hvordan krigen i Ukraina påvirker samfunnsdebatten og norsk næringsliv, sier Størvold.