En sterk posisjon i markedet, blant talenter og overfor samfunnet forøvrig åpner nye forretningsmuligheter og gjør virksomheten din sterk og motstandsdyktig overfor kriser.
En sterk posisjon bygges i skjæringspunktet mellom samfunnets utfordringer, kundenes behov og virksomhetens styrker.
Når vi arbeider med våre kunder om å skape en slik posisjon, begynner vi alltid med en grundig analyse av omgivelsene og av interne forhold. Hvordan oppfattes virksomheten av de viktigste interessentene og hva de unike konkurransefortrinnene og hva er ledige og attraktive posisjoner, er spørsmål vi søker svar på.
Når organisasjonen er omforent om analysen og den er forankret i ledelsen, artikulerer vi en posisjon og en ny fortelling om virksomheten, samt gir råd om hva virksomheten må gjøre for å befeste posisjonen.
Innenfor dette fagfeltet beveger våre rådgivere seg tett inn på forretningsutviklingen til virksomheten og Zynk ble i kundeundersøkelsen vi gjennomførte i første halvår 2018 beskrevet som et byrå i skjæringspunktet mellom bedriftsrådgivning og kommunikasjonsrådgiving.
Zynk har jobbet med posisjoneringen av Norge (Brand Norway-prosjektet) og gjort vellykkede posisjoneringer for flere næringsklynger, kjente norske merkevarer, reiselivsdestinasjoner, kommuner og bransjer.
- Analyser av nåværende og ønsket posisjon
- Posisjoneringsstrategier
- Implementeringsplaner og -støtte